Management

Procesbegeleiding/ training en coaching: 

Eigenaarschap in de school (met eventueel de stap naar gepersonaliseerd onderwijs).

De maatschappij verandert, verandert jouw onderwijs mee?

De ham vraag in onderwijs start met : Wat voor studenten/leerlingen willen wij afleveren? Wat vraagt het werkveld/vervolgonderwijs/de maatschappij? Wat betekent dat voor ons onderwijs? Wat vraagt dat van het management/de docenten het OOP en de leerlingen/studenten? De antwoorden op die vragen zijn het startpunt van hoe ik te werk in de school. In samenhang met de missie, visie en kernwaarden van de school, gaan we aan de slag om competenties te ontwikkelen die jou in staat stellen om je leerlingen/ studenten zo te begeleiden dat ze optimaal leren in de 21-ste eeuw. Neem je verantwoordelijkheid door heldere kaders te scheppen voor managers/docenten/leerlingen/studenten, zodat zij eigenaar kunnen worden van hun te behalen doelen.

Contact:

Heb je vragen? Neem gerust contact op, bel, app of mail me. Ik antwoord meestal dezelfde dag nog.
tel. 06-51 98 58 88  |  e-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 phone   whatsapp  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

 


traject schoolleidersLeidinggeven met visie

Als schoolleider maak jij het verschil. Jij bepaalt waar jouw school voor staat. Natuurlijk doe je dat niet alleen. Anderen binnen de school helpen je invulling te geven aan je plannen. Maar de plannen, die bepaal jij. Jij bent tenslotte een schoolleider met visie.

Nou valt het in de praktijk wel eens tegen om een heldere visie te ontwikkelen en daar voor te gaan. Nieuwe regels en ontwikkelingen, dagelijkse grote en kleine problemen, voor je het weet slokken ze je tijd en aandacht op.

Hoe maak je de vertaalslag van visie naar dagelijkse praktijk?

Toch is het belangrijk om stil te staan bij wat jouw visie op goed onderwijs is. Wat wil je als school? Wat zijn je waarden? Waar wil je in de toekomst staan? Hoe wil je dat bereiken? Welke beslissingen vraagt dat? Welk gedrag hoort daar bij? Hoe maak je de vertaalslag van visie naar dagelijkse praktijk? Hoe zorg je ervoor dat je collega’s, de leerlingen, hun ouders en je partners in het maatschappelijk veld ervaren wat jouw visie is? En, hoe voorkom je dat ad hoc-beslissingen je visie ondermijnen?

Een doordachte visie helpt je beslissingen te nemen

Wil je verandering sturen, dan moet je de sturing veranderen. Dat is mijn overtuiging. Ik deel hem met Romy de Rijk en Ingrid Schröder. Samen hebben wij een traject ontwikkeld voor schoolleiders. Tijdens dat traject ontwikkel je al werkende een visie. Geen papieren tijger, maar een bezielde visie die we zo formuleren dat het de basis wordt van je dagelijkse handelen. Alleen zo breng je je visie tot leven. Een stevige, doordachte visie helpt je beslissingen te nemen. Je weet immers waar je naar toe wilt.

Voor wie?

Voor schoolleiders die zich niet langer door ad hoc beslissingen of de waan van de dag willen laten leiden. Voor schoolleiders die op basis van een heldere, bezielde visie leiding willen geven.

Werkwijze

Dit traject is 100% maatwerk. Na een verkennend gesprek maken wij een plan om binnen een vastgestelde periode tot een gedegen, doorleefde visie te komen. We helpen je vervolgens je visie naar de dagelijkse praktijk van jouw school te vertalen.

Meer info?

Neem dan contact op met Carol en ontdek wat zij voor jou kan betekenen. Bel Carol: 06 – 51985888 of stuur haar een mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Wil je je medewerkers kunnen inspireren, motiveren en verbinden? Wil je het beste uit je medewerkers halen? In de training coachend leidinggeven leer je de individuele ambities en kwaliteiten te verbinden met de doelen van de afdeling en/of school. Je verhoogt het zelfsturend en zelfoplossend vermogen van je medewerkers. Je leert effectieve gesprekken te voeren die zowel ondersteunend, als confronterend en uitdagend zijn.