foto-carolMijn drijfveer is mensen begeleiden in hun ontwikkeling en persoonlijke groei.Excellente docenten zijn m.i. docenten die leerlingen echt zien en horen, kunnen inspireren, motiveren en aanzetten tot leren.

In 1990 ben ik afgestudeerd aan de Leraren Opleiding Frans en Nederlands. Ik heb les gegeven in het V.O., M.B.O en H.B.O (Lerarenopleiding). In 1998 heb ik Deltatrainingen opgezet en ben ik, naast mijn baan in het onderwijs gaan trainen en (team)coachen in het onderwijs.

In het begin van mijn onderwijscarrière vond ik het voor de klas staan leuk, maar zwaar. Ik had ordeproblemen en ik besloot na 7 jaar eens iets anders te gaan doen. Ik begon mijn eigen trainingsbureau en werd trainer en coach. Ik volgde veel trainingen en opleidingen, waaronder NLP en teamcoaching. Later volgde ik ook  de trainersopleiding van Karin de Galan, trainen op de onderstroom en systeem dynamiek in organisaties bij het Bert Hellinger Instituut.

Na een paar jaar begon mijn onderwijsbloed te kriebelen en ben ik naast mijn bureau ook weer les gaan geven. Ik merkte dat ik ontspannen voor de klas stond, mezelf kon zijn en een prettig leerklimaat creëerde. 

Ik ben een onderwijsmens in hart en nieren en heb daarom van onderwijsprofessionals mijn doelgroep gemaakt.Ik geef trainingen en coaching aan docenten en management op het gebied van o.a. klassenmanagement, leerlingen en collega's coachen, activerende didactiek, 21e eeuwse vaardigheden, differentiatie, formatieve evaluatie, gepersonaliseerd leren en mentorentrainingen. Het is geweldig om te zien hoe mensen opbloeien als ze de juiste tools krijgen om ontspannen en prettig les te geen of een effectief motivatiegesprek te voeren met een leerling of collega. Ook begeleid ik trajecten op scholen met als doel de kwaliteit van onderwijs te verbeteren, daarbij betrek ik alle lagen van de organisatie. (systeemdynamiek)

Regelmatig word ik uitgenodigd om te komen spreken op scholen voor docenten en/of ouders over o.a. klassenmanagement, motivatie van leerlingen en lastige gesprekken voeren met scholieren of loopbaanleergesprekken voeren met leerlingen.

Wat ik vaak hoor van docenten die trainingen bij mij volgen is: "Eindelijk iemand die weet hoe het is om voor de klas te staan en weet hoe het in de praktijk gaat. Je hebt me tools gegeven waar ik morgen mee aan de slag kan!" Dan is mijn cirkel rond en ben ik weer terug bij mijn drijfveer! Wat een prachtig vak!