Hoe breng jij structuur in je les? Wie is er in jouw les het hardst aan het werk, jij of je studenten/leerlingen? Hoe geef je een activerende les met meer leerrendement? Dat leer je in de training: Activerende didactiek en samenwerkend leren die op woensdag 20 mei (9.30-16.30) start. (10 juni terugkomdag)
Programma:
• Opbouw en structuur in je les: kop, romp en staart
• Studenten/leerlingen verantwoordelijk maken voor hun eigen (leer)gedrag
en grenzen stellen
• Meer leerrendement halen uit je lessen: zo leren studenten/leerlingen
• 5 activerende werkvormen waarmee je je lesdoelen haalt
• Maak je huidige lessen activerend en laat je studenten samenwerkend leren
• Praktijkopdracht voor de terugkomdag
Werkwijze:
De training is praktijkgericht en wordt ondersteund door theorie. Ik geef de training volgens het “Practice what you preach” principe, dat houdt in dat de training eruit ziet als een goede gestructureerde, activerende les, waarin jullie samenwerkend leren (2 lagen in de training).
Tip: Neem je laptop mee met daarop lesmateriaal en Powerpoints, die je gebruikt in je lessen.
Gezellige koningsdag en graag tot ziens!