Eigenaarschap bij de leerling
Leerlingen of studenten zijn soms lastig te motiveren. Ze vinden het vak niet leuk, begrijpen niet waarom ze iets moeten leren, denken dat ze het niet kunnen of hebben eenvoudigweg geen zin.
Hoe krijg je leerlingen/studenten zo ver dat ze de regie pakken over hun eigen leren? Hoe vaak heb je het met je leerlingen/studenten over hoe leer ik? Wat werkt voor mij? Waarom doe ik wat ik doe?
In de training Eigenaarschap bij de leerling leer je hoe je je lessen zo inricht, dat je leerlingen/studenten precies weten wat er van ze wordt verwacht, op welke verschillende manieren ze dat aan kunnen pakken en welke keuzes ze hebben om hun doelen te behalen.
Deze training is bedoeld voor iedereen die werkt met groepen leerlingen/studenten en die graag wil weten hoe je de motivatie van mensen om iets te leren, positief kunt beïnvloeden.
Inhoud:
In deze training:
- Leer je hoe je doelgerichte lessen ontwerpt en geeft met criteria waaraan de leeringen/studenten moeten voldoen.
- Leer je hoe je het leren van je studenten/leerlingen zichtbaar maakt (formatief evalueren)
- Je leert leeractiviteiten te ontwikkelen die je leerlingen/studenten helpen hun leerdoelen te behalen
- Je leert doelgerichte coachinggesprekken te voeren en feedback te geven aan leerlingen/studenten op inhoud èn op (leer)proces niveau. Waar ga je heen? (Doel) Waar sta je nu? en Wat heb je dus nog te doen om je doelen te behalen?
Hoe?
Deze tweedaagse training (2 keer een dag of 4 dagdelen) is praktisch; de nadruk ligt op toepassen en doen. De theorie die wordt aangeboden, staat in dienst van de praktijk. Je gaat naar huis met handvatten, die je direct in je eigen lessituaties kunt toepassen.
Kijk voor kosten, aanmelding of een vrijblijvende aanvraag op
https://www.deltatrainingen.nl/aanbod/trainingen/243-training-eigenaarschap-bij-de-leerling-student
Mijn drijfveer is mensen begeleiden in hun ontwikkeling en persoonlijke groei.
In 1990 ben ik afgestudeerd aan de Leraren Opleiding Frans en Nederlands. Ik heb verschillende banen in het bedrijfsleven gehad en in het onderwijs (waar ik nog steeds werk). In 1998 heb ik Deltatrainingen opgezet.
In het begin van mijn onderwijscarrière vond ik het voor de klas staan leuk, maar zwaar. Ik had ordeproblemen en ik besloot na 7 jaar eens iets anders te gaan doen. Ik begon mijn eigen trainingsbureau en werd trainer en coach. Ik volgde zelf veel trainingen en opleidingen, waaronder NLP en teamcoaching.
Na een paar jaar begon mijn onderwijsbloed te kriebelen en ben ik naast mijn bureau ook weer les gaan geven. Ik merkte dat ik ontspannen voor de klas stond, mezelf kon zijn en een prettig leerklimaat creëerde.
Carol is beschikbaar als spreker in zowel Nederland als België voor het geven van presentaties en workshops voor groepen vanaf 20 deelnemers.
Carol deelt tijdens dergelijke bijeenkomsten haar specialisme: Hoe voer je loopbaanleergesprekken met je leerling/student? Hoe houd je de orde in orde in je klas? voor docenten en Hoe coach je je tiener? voor ouders of Hoe coach ik mijn stagiaire? voor leermeesters of stagebegeleiders. De presentaties zijn interactief en praktijkgericht.
Een voorproefje:

Carol staat bekend om het feit dat ze haar ervaring en kennis met enthousiasme en verve weet over te brengen. Of dat nu voor een groep van 25 of 250 deelnemers is en ongeacht of het gaat om een presentatie van 20 minuten of een workshop van 2 uur.
De deelnemers gaan naar huis met nieuwe inspiratie, nieuwe ideeën en concrete tips die ze direct in de praktijk kunnen toepassen.